اینترنت پر سرعت در نقاط روستایی اردبیل
صفحه اصلی عناوین مطالب اخبار ایران وجهان اخبار اردبیل اخباربخش ارشق سیاسی حوادث اجتماعی فرهنگی اقتصادی ورزشی
پیشخوان مطبوعات
مطبوعات استان

بزودی

محل لوگوی ما

رضی

تبلیغات

شمالغرب

ارشق نیوز

حدیث روز
حدیث موضوعی
نیازمندی ها

ارز

ماشین

خلافی

حقوق

جدیدترین مطالب
سوال از شما پاسخ از مسئولین

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: ظرف ۱۰ روز آینده و همزمان با هفته ارتباطات ۱۰۰ نقطه روستایی در استان اردبیل صاحب اینترنت پرسرعت می‌شوند.

یاور محمد حسینی صبح امروز در نشست مطبوعاتی در آستانه هفته ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این ۱۰۰ نقطه شهری در استان اردبیل بهره‌مند از اینترنت پرسرعت بود که با تامین اعتبار از طریق وزارت ارتباطات تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ نقطه روستایی نیز از خدمات اینترنت پرسرعت در استان اردبیل استفاده کنند.

وی با تبریک هفته ارتباطات به اصحاب رسانه به عنوان پیشگامان این عرصه خاطرنشان کرد: شعاری که اتحادیه جهانی ارتباطات برای امسال در نظر گرفته است شعار «افزایش باند پهن در مسیر توسعه پایدار» است که با هدف توسعه فناوری‌های جدید در بخش ارتباطات این شعار انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل سرعت توسعه ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه را بسیار شتاب‌آلود اما تلفن ثابت را بطئی اعلام کرد و یادآور شد: تلاش بر این است تا زیرساخت‌های توسعه جدید ارتباطی و فناوری‌های نوین به شکلی انجام شود تا امکان بهره‌برداری از این بخش بیشتر فراهم آید به طوری که با اشباع بخش تلفن ثابت که متقاضیان آن بسیار اندک هستند تلفن همراه و برخورداری از اینترنت پرسرعت در حد بسیار بالا است.

محمد حسینی با یادآوری اینکه اینترنت پرسرعت در سال‌های گذشته بیشتر مورد تقاضای سازمان‌های ‌بزرگ اعم از شرکت‌های بیمه‌ای و بانک‌ها بوده است، گفت: در سه سال گذشته بیش از ۴۲ هزار پورت اینترنت پرسرعت در منازل بین خانوارها توزیع شده است که با احتساب فعالیت بخش خصوصی که رقم آن ۳۰ هزار پورت است ما در حال حاضر ۷۲ هزار پورت در استان بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت داریم.

هر خانواده یک اینترنت پرسرعت شعار ما است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا ارتباطات و توسعه  فناوری‌ها به شکل مطلوب انجام شود به طوری که در تحقق شعار هر خانه یک اینترنت پرسرعت تلاش و جدیت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل با بیان اینکه از ۴۱۰  هزار صاحب تلفن ثابت در استان ۷۲ هزار مشترک صاحب اینترنت پرسرعت هستند، افزود: در حال حاضر ۲۲ درصد مشترکین ثابت ما از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.

محمد حسینی ادامه داد: در تحقق شعار «هر خانواده، یک اینترنت پرسرعت» در راستای عمل به شعار جامعه جهانی ما در روزهای آینده در ۱۰۰ نقطه روستایی استان اردبیل اینترنت پرسرعت واگذار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۰۰ نقطه شهری اعم از شهرهای بزرگ و بخش‌ها واگذاری اینترنت پرسرعت انجام می‌شود، یادآور شد: نیاز روستاییان به اینترنت بیش از گذشته ملموس است و ما در این مسیر گام‌های جدی را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل از واگذاری ۴۱۲ هزار تلفن ثابت در سطح استان با ضریب نفوذ ۳۳ خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۱۹ هزار نفر در استان اردبیل صاحب تلفن همراه هستند به طوری که این رقم منهای توسعه شرکت ایرانسل، رایتل و سایر اپراتورها است.

محمد حسینی ضریب نفوذ تلفن همراه را حدود ۱۰۰ اعلام کرد و افزود: برای توسعه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به زیرساخت‌هایی نیاز داریم که یکی از آنها راه‌اندازی و تقویت سایت‌های تلفن همراه است که تاکنون ۴۳۴ سایت در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته استان اردبیل جزو استان‌های برتر و شاخص در ارتقای کیفیت خدمات تلفن همراه بوده است، تاکید کرد: ما اینترنت پرسرعت و توسعه تلفن همراه را مرهون تامین زیرساخت‌ها و فیبر نوری هستیم که تاکنون در استان اردبیل بیش از ۴ هزار و ۵۳۵ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است به طوری که در سال گذشته ۱۱۰ کیلومتر اجرای فیبر نوری را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل درآمد تلفن ثابت را در ۴۰ سال اخیر ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این در حالی است که درآمد از محل و ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در سال‌های اخیر نزدیک به ۹ میلیارد تومان بوده است.

محمد حسینی هزینه بالای توسعه زیرساخت‌ها را نگهداری بالا اعلام کرد و گفت: در سال ۸۹ بیش از ۸/۶ میلیارد تومان منهای بخش تلفن همراه سرمایه‌گذاری شده که این میزان سرمایه‌گذاری در سال ۹۲ به ۲۱٫۵ میلیارد تومان در بخش ارتباطات می‌رسد.

۱۱۳ کیلومتر جاده سرچم دارای پوشش تلفن همراه است

وی با بیان اینکه ما هر ۱۰ کیلومتر قرار است سایت تلفن همراه راه‌اندازی کنیم که این وضعیت در محور اردبیل – سرچم در هر ۲ کیلومتر نسبت به یک  آنتن BTS بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت سایت تلفن همراه در این محور راه‌اندازی شده و ۱۲ سایت نیز آماده نصب است به طوری که از ۱۲۷ کیلومتر محور اردبیل سرچم ۱۱۳ کیلومتر آن دارای پوشش تلفن همراه است که ۱۰۰ درصد این مناطق مناطق صعب‌العبور است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ادامه داد: تنها ۱۴ کیلومتر از این مسیر فاقد پوشش تلفن همراه است که تلاش می‌کنیم در این مسیر نیز که اغلب تونل‌ها هستند سایت تلفن همراه را راه‌اندازی کنیم.

محمد حسینی در پایان سخنان خود از نصب و راه‌اندازی پورت‌های ADSL در ۱۸ مرکز جدید و توسعه در ۶۹ مرکز به ظرفیت ۲۰ هزار پورت خبر داد و افزود: اجرای ۶۵ طرح در زمینه افزایش ظرفیت‌های سیستم‌‌های اتصال روستایی انجام شده و عملیات عمرانی ۲۲ سایت نیز انجام شده است.

 

انتهای خبر/فارس


نظرات شما عزیزان:

هدر سفارشی
ساعت22:31---22 ارديبهشت 1393
سلام
با سفارش هدر (سربرگ) اختصاصی قالب وبلاگتان را متمایز بکنید
ویرایش کدهای قالب و قرار دادن هدر به صورت رایگان انجام میشود
در طراح هیدر از هر فونت و عکسی که دوست داشتید استفاده می شود
-طراحی هدر: 10 هزار تومان-
از نمونه کارها دیدن بکنید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


:
[ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 17:26 ] [ رضی نیوز ]