مرزی بودن ؛ فرصتی برای توسعه یا دلیلی برای محرومیت؟؟؟؟؟
صفحه اصلی عناوین مطالب اخبار ایران وجهان اخبار اردبیل اخباربخش ارشق سیاسی حوادث اجتماعی فرهنگی اقتصادی ورزشی
پیشخوان مطبوعات
مطبوعات استان

بزودی

محل لوگوی ما

رضی

تبلیغات

شمالغرب

ارشق نیوز

حدیث روز
حدیث موضوعی
نیازمندی ها

ارز

ماشین

خلافی

حقوق

جدیدترین مطالب
سوال از شما پاسخ از مسئولین

ستان اردبیل با قرار گرفتن در نوار مرزی مشترک با جمهوری آذربایجان ؛ یکی از استان های مهم مرزی ایران به حساب می آید. استانی که همچنان می خواهد قد علم کند ولی پدیده ای به نام محرومیت سد راهش شده است.

شهررضی وبخش ارشق  ازمناطق  کاملا مرزی هستند که همیشه این مرزی بودن را فرصتی  برای توسعه قلمداد می کنند. اما اگر از دید واقعی به این قضیه بنگریم اینطور که می گوییم نیست. مرزی بودن این بخش بجای اینکه فرصت بزرگ به حساب آمده  و به وسیله آن خیلی از امکانات در این شهرها فراهم کرد ، دلیلی برای محرومیت این شهرها شده است.

برای مثال شهررضی درجاده تزانزیتی قفقاز قرار دارد وروزانه شاید هزاران نفر از این جاده دتردد نمایند امامتاسفانه ،همچنان در تأمین امکانات اولیه همچون آسفالت خیابان ها و کوچه ها مانده است.

مسؤلین استانی در بررسی مشکلات شهرهای مرزی چنان سطحی می نگرند که گویی اصلا این چنین شهرهایی وجود ندارد. گفتنی است که اگر در استان اردبیل پیشرفتی بوجود آید بلاشک از جانب مرزها خواهد بود. مسؤلین می توانند با تأمین امکانات لازم و کافی در شهرهای مرزی ازجمله رضی علاوه بر اینکه از مهاجرت مردم این شهروبخش ارشق به سایر استان ها جلوگیری کنند بلکه با زیبا شدن شهرهای مرزی صنعت گردشگری استان که در نوار مرزی بسیار ضعیف می باشد رونق چشمگیری خواهد داشت.

هم اکنون شاهد پیگیری مسئولین شهرستانی واستانی برای احداث کمرگ وبازارچه مرزی در روستای قانلی بلاغ هستیم. صحت و سقم این وعده همچنان مشخص نیست. مردم بخش ارشق سالیان سال است که منتظر بازگشایی این کمرگ وبازارچه هستند ولی وعده های توخالی مسؤلان ادوار همچنان در ذهن مردم باقی مانده است.

امید است هرچه سریعتر مسؤلین کشوری و استانی نسبت به تأمین امکانات شهرهای مرزی اقدام نمایند تا با این کار رونق هرچه بیشتر استان را شاهد باشیم.

 

 

یاداشت:تعارف


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


:
[ پنج شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:7 ] [ رضی نیوز ]